torsdag 16 september 2010

Reflektion efter första kursdagarna...

Jippi!

Känns fantastiskt bra efter första två kursdagarna-är verkligen lyckligt lottad som får gå lärarlyftet IKT och lärande i Uppsala.
Bloggen startades med teamworkshop i par. Hjälpmedel manual eller film via Multimediabyrån. Roligt att se hur enkelt det gick. Jag tänkte också på att jag fungerade precis som många av mina elever, skummade endast manualen-men klarade mig långt med bilder och kurskamrat. Det här konceptet lånar jag rätt av-jag har nämligen fått ett uppdrag att hålla i en bloggworshop för pedagoger i Mölndal där jag arbetar och det blir en bra inledning. Samarbete vid datorn leder snabbt långt och lärarrollen blir mer av handledande karaktär.

Efter presentation av kurs, lärare, kurskamrater, litteratur och lärresurser mm inser jag kommer att kunna lära mig nästan hur mycket som helst. Härligt!
På tåget hem mot Göteborg kände jag mig så lycklig och nöjd! Tacksam

Nu är det dags att ta mig an uppgifterna...

2 kommentarer:

  1. Välkommen till IKT och Uppsala! En kanonkurs! Du vet väl att du har en nästan "Göteborgska" i vår grupp, Åsa B.L. lärarlyftare termin 2. Synd att ni inte kan åka tåget tillsammans!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Vad roligt att du är så nöjd-känns helrätt att få lära sig mer IKT, borde väl vara en kurs för alla lärare. Jag får väl försöka kolla mer på vilka ni är när jag blivit lite mer varm i kläderna.

    SvaraRadera