onsdag 8 december 2010

Filmaffisch

Då blev det till slut lite tid över för att sitta med Photoshop. Har suttit med alla filmsnuttar och övat och prövat...Självklart blir det inte riktigt som jag tänker nu i början, men roligt som tusan är det. Mest undrar jag över var timmarna tar vägen...

I början när jag satt vid Photoshop var det nästan omöjligt att hamna i rätt lager när jag skulle redigera, men nu är det åtminstone där jag börjar leta först när det inte funkar och väldigt ofta ligger problemet där...

Prövar och testar även Photoshop elements lite, eftersom det finns på några av skolans datorer.
För motiverade studenter är how to-film fantastiskt!


Kommer absolut att låta mina elever göra filmaffischer i fortsättningen när vi gör film!

2 kommentarer:

  1. Låt mig vara med när ni gör film affischer osv nästa gång du ska hålla i photoshop kurser, kan lära ut lite om lager, olika filter och verktyg.
    http://www.xkurdi.deviantart.com/gallery/ - bara en liten del utav det jag gjort.

    / Yasa

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ska självklart låta dig vara med...

    SvaraRadera