torsdag 2 december 2010



Går det att blogga på ett bra sätt från min iPhone? Nja knackigt är bara förnamnet...

Två innehållsrika och händelserika dagar i Uppsala som vanligt!

Den här gången tar jag med mig några saker som utmanar mig lite extra...

Färg form och layoutpasset gav mig många nya roliga infallsvinklar när jag ska tänka runt webbsidor och bildskapande.
Riktigt längtar ut på webben för att iaktta, inspireras och göra nytt.

Diskussionen tillsamman runt hur vi ska redovisa vår uppgift där vi tilläts vara i ett lärande klassrum med mycket ge och ta... Mina kursare ger ett bra mertänk och jag blir verkligen inspirerad. Dynamiska lektioner i ett lärande klassrum passar min lärstil.

Ser fram emot att Skype ska fungera.

Vid lunchen idag var vi några som diskuterade om vi inte kunde göra om torsdagarna till heldagar. Naturligtvis frivilligt och utan lärare på em, men vi inser att var och en på kursen har mycket att tillföra, delge och diskutera med varandra och lektionstiden räcker inte riktigt till det. Vi framför förslaget nästa gång.

Laddar om för att möta nya utmaningar på hemmaplan...och ser fram emot att höra och se alla presentationer nästa gång...

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med dig om senaste kursdagarna och det låter som en utmärkt idé att även göra torsdagen till heldag.

    SvaraRadera