måndag 4 oktober 2010

Ändra inställningar-design i bloggen mm.

Jaha så fick jag ordning på tiden i min blogg-gick helt enkelt in och kollade under inställningar och fick Stockholmstid. Alla får kommentera och jag får mail när någon har kommenterat.

När det gäller design är jag inte helt nöjd ännu. Kommer att byta ut min mall-har prövat flera olika, men har inte riktigt hittat vad jag vill ha. Behöver lite mer tid för att få min topplist mm i ordning. Vill ha en mer personlig blogg. Har lekt/ testat fram och tillbaka. Just nu ser den alltså ut så här men.....

Jag har också lagt till sidor i min blogg, efter att ha kollat på fixa din blogspot. Känns bra att få med: Om mig flik och anteckningar flik-anteckningar efter att ha tittat på Åsas blogg. Funderar på om det skulle gå att föra kursens anteckningar direkt i verktyget. Då skulle allt finnas samlat oavsett och vilken dator jag använder. Kul med blogg att man kan inspireras av att se hur och vad andra har gjort.
Jag undrar fortfarande lite över bloggbackup och ska forska vidare. har också läst tidigare om att man kan beställa sin blogg som e-bok. Ska titta lite mer på det....kan ju vara användbart om jag skapar en annan lärarblogg, där jag vill kunna spara över tid...för att det är roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar