lördag 2 oktober 2010

Att publicera en webtidning.

Tiden går fort när man har roligt och snart är det dags för Uppsala igen! Idag har jag suttit med Photoshop och mest blivit frustrerad. Efter en stund bestämde jag mig för att se om mina kunskaper om att Skapa en webtidning som går att bädda in i bloggen, på ISSU.COM fortfarande satt kvar och till min glädje klarade jag att skapa en testpdf som gick attt bädda in i min blogg. 

Jag har i veckan som gått visat några av mina kollegor blogg och IKTpedagogers bloggar i kombination med den lilla webtidningen. Alla blev precis som vi blev, eld och lågor och ville lära sig mer. Två bloggworskshops inbokade. Kul om lärare börjar blogga och synliggöra vad det är vi gör i skolan!

Känns som att bloggen är en bra samlingsplats för en massa web 2.0 verktyg-när man vill publicera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar